Ochrona danych osobowych w Grupie Farmacol
I. Zasady przetwarzania danych osobowych w Grupie Farmacol
II. Tożsamość Administratorów Danych i wspólny kontakt:
Administratorzy Danych – Spółki Grupy Farmacol:
Dane kontaktowe Administratorów danych:
III. Naruszenia danych osobowych
Zgłoszenia naruszenia ochrony danych osobowych na adres:
IV. Umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych
Konsultacje umów powierzenia przetwarzania danych:
V. Inspektor Ochrony Danych
Administratorzy danych wyznaczyli inspektora ochrony danych Panią Barbarę Sośnicką-Pawińską. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Kontakt:
VI. Kontekst i cele przetwarzania danych osobowych w Grupie Farmacol
Dane osobowe przetwarzane są w kontekście i celach prowadzonych działalności tj.:
VII. Obszar współadministrowania danymi osobowymi w Grupie Farmacol
Kategoria osób |
Rodzaj danych |
Cel przetwarzania |
Pracownicy i współpracownicy |
Dane identyfikacyjne, dane do korespondencji |
Utrzymywanie kontaktu, współpraca |
Klienci i potencjalni klienci, Kontrahenci |
Dane identyfikacyjne, rodzaj prowadzonej działalności, dane do korespondencji, dane dotyczące realizacji zamówień, dane dotyczące działań marketingowych |
Realizacja zamówień, marketing, współpraca, raporty sprzedaży |
Kandydaci do pracy |
Dane identyfikacyjne, dane do kontaktu, dane zawarte w dokumentach aplikacyjnych |
Rekrutacja |
Monitoring wizyjny |
Wizerunek |
Zabezpieczenie i ochrona mienia oraz bezpieczeństwo pracowników
|
VIII. PRAWA RODO
Możliwość skorzystania z określonych uprawnień: prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych - zależy od podstaw prawnych, na których oparte jest konkretne przetwarzanie, a także celu i sposobu przetwarzania danych. Administrator danych nie jest zobligowany do realizacji uprawnień, w każdym przypadku i w takim samym zakresie.
Masz prawo wnieść wniosek o realizację prawa – w tym celu możesz złożyć wniosek na adres:
lub
pobierz Wniosek o realizację praw podmiotu danych
Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych, możesz ją w każdej chwili wycofać.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO)
Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa
Telefon: 22 860 70 86
IX. Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Podanie danych osobowych w przypadkach określonych przepisami prawa, w szczególności:
jest obligatoryjne, w pozostałych przypadkach jest dobrowolne.
X. Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Pani/Pana dane osobowe są udostępniane:
XI. Okres przechowywania danych
Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, w tym realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących archiwizacji, do czasu realizacji umów i wygaśnięcia roszczeń, zakończenia rekrutacji, do czasu wycofania zgody w przypadkach przetwarzania danych na podstawie zgody.
XII. Zabezpieczenia danych
Grupa Farmacol przywiązuje dużą wagę do ochrony danych tworzonych, przetwarzanych i składowanych. Zabezpieczenia funkcjonujące mają na celu zapewnienie, poufności, integralności i dostępności danych osobowych. GF deklaruje, że wdrożony system ochrony danych, będzie podlegał ciągłemu doskonaleniu. Zakres zarządzania obejmuje wszystkie kluczowe procesy przetwarzania danych osobowych. Celem systemu ochrony danych osobowych jest ciągłe zapewnienie takiego poziomu organizacyjnego i technicznego, który:
XIII. Szczegółowe klauzule informacyjne
W związku z realizacją zamówień:
Dane osobowe przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b, c – realizacja i rozliczenie umowy, wystawienie faktur oraz art. 6 ust. 1 lit f - interesu prawnego polegającego na windykacji i zabezpieczeniu roszczeń. Dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania umowy, rozliczenia jej oraz przedawnienia roszczeń oraz archiwizacji przewidzianej w przepisach prawa. Przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, prawo usunięcia po okresie archiwizacji określonej przepisami prawa, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu. Możliwość skorzystania z określonych uprawnień zależy od podstaw prawnych, na których oparte jest konkretne przetwarzanie, a także celu i sposobu przetwarzania danych. Przysługuje prawo złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Wniosek o realizację praw dostępny jest poniżej na stronie poniżej.
Odbiorcy danych:
Podstawa udostępnienia danych |
Opis |
Podstawa RODO* |
Zakres danych |
Zamówienia przedstawicielskie |
Dane udostępniane na podstawie zamówień przedstawicielskich. |
Art. 6 ust.1 lit. b RODO |
Dane identyfikacyjne, dane adresowe, dane dotyczące zamówień |
Zamówienia klientów promocyjne |
Udostępnienie danych warunkuje możliwość skorzystania z promocji producentów i dostawców. Fakt raportowania danych musi być zakomunikowany zgodnie z art. 13 RODO np. w regulaminie. W przypadku rabatów ujętych w cenie bez informowania klienta zastosowanie ma punkt 3. |
Art. 6 ust. 1 lit b RODO |
Dane identyfikacyjne, dane adresowe (wg umowy z producentem), raport sprzedażowy |
Przetwarzanie danych jest warunkiem koniecznym do zawarcia i realizacji umowy odmowa podania danych wiąże się z niemożliwością zawarcia umowy i jej realizacji.
Dane osobowe będą przetwarzane są przez Administratorów w celu wypełnienia obowiązków prawnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, w tym w szczególności zapewnienia przez Administratora:
a) stosowania wobec osób i podmiotów korzystających z usług Administratora środków bezpieczeństwa finansowego (w tym: poprzez identyfikowanie osoby upoważnionej do działania w imieniu klienta oraz weryfikowanie jej tożsamości i umocowania do działania w imieniu klienta oraz przetwarzania informacji zawartych w dokumentach tożsamości klienta i osoby upoważnionej do działania w jego imieniu oraz sporządzania ich kopii);
b) rozpoznawania ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu związanego ze stosunkami gospodarczymi lub z transakcją okazjonalną oraz oceny poziomu rozpoznanego ryzyka;
c) dokumentowania rozpoznanego ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu związanego ze stosunkami gospodarczymi lub z transakcją okazjonalną oraz jego oceny, w tym poprzez dokumentowanie zastosowanych środków bezpieczeństwa finansowego oraz wyników bieżącej analizy przeprowadzanych transakcji, jak również wykazywania na żądanie organów o których mowa w art. 130 Ustawy, że przy uwzględnieniu poziomu rozpoznanego ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu związanego z danymi stosunkami gospodarczymi lub transakcją okazjonalną zastosowały odpowiednie środki bezpieczeństwa finansowego.
Dane osobowe przetwarzane będą przez okres 5 lat, licząc od pierwszego dnia roku następującego po roku, w którym zakończono stosunki gospodarcze z klientem lub w którym przeprowadzono transakcje okazjonalne, bądź w wypadku sporządzenia bieżącej analizy przeprowadzanych transakcji, przez okres 5 lat, licząc od pierwszego dnia roku następującego po roku ich przeprowadzenia. Przed upływem okresu, o którym powyżej, Generalny Inspektor Informacji Finansowej może zażądać przechowywania dokumentacji, o której mowa powyżej, przez kolejny okres nie dłuższy niż 5 lat, licząc od dnia, w którym upływa powyższy okres, jeżeli jest to konieczne w celu przeciwdziałania praniu pieniędzy lub finansowania terroryzmu.
Odbiorcami Twoich danych osobowych mogą być: Generalny Inspektor Informacji Finansowej oraz podmioty, z którymi administrator ma podpisane umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
Przysługuje prawo do: żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, usunięcia po terminach archiwizacji, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych jest wymogiem ustawowym, wynikającym z Ustawy. Ich niepodanie może skutkować brakiem możliwości nawiązania i realizacji współpracy z podmiotem, w imieniu którego Pani/Pan występuje.
Administratorzy w toku prowadzonej działalności mogą przetwarzać dane kontrahentów, w tym wspólników, pracowników, przedstawicieli ustawowych oraz reprezentantów i pełnomocników ww. kontrahentów, w tym osób kontaktowych ujawnionych. Dane mogą być podane bezpośrednio przez kontrahentów lub osoby występujące w ich imieniu, takie jak:
W niezbędnym zakresie podyktowanym potrzebą weryfikacji kontrahenta, pozyskiwać dodatkowe informacje ze źródeł ogólnodostępnych, takich jak prowadzone na podstawie przepisów prawa rejestry gospodarcze i zawodowe (np. CEIDG, KRS).
Zgromadzone dane osobowe, o których mowa w pkt 1 będą przetwarzane na podstawie:
Odbiorcy danych:
Każdej osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania oraz prawo do ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu oraz prawo do przenoszenia danych – w granicach określonych zgodnie z art. 15-22 RODO. Każdej osobie przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych jest niezgodne z prawem.
Informacja dotycząca monitorowania wizyjnego – biurowiec
Kontakt do Administratora: .
Na terenie obiektu zainstalowany jest monitoring wizyjny. Rejestracji podlega tylko obraz bez nagrywania fonii. Celem monitoringu jest w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia. Kategorie monitorowanych pomieszczeń i terenu: korytarz, kantyna ogólnodostępna, wejście/wyjście do budynku, klatka schodowa, teren wokół budynku, parking, wjazd/wyjazd.
Zapisy z monitoringu przechowywane są do czasu nadpisania kolejnych nagrań, ale nie dłużej niż 3 miesiące. Przysługuje Państwu prawo: dostępu do treści danych, żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i sprzeciwu.
Informacja dotycząca monitoringu wizyjnego – magazyny
Obszar monitorowania: wjazdy/wyjazdy z obiektu, wejścia i wyjścia z terenu magazynu, magazyn PSN, magazyn leków wartościowych, towarów reklamowanych, komory przyjęć, ekspedycja, stanowiska kontroli, stanowiska przyjęć, zwrotów, reklamacji.
Rejestracji podlega tylko obraz. Celem monitoringu wizyjnego jest zwiększenie bezpieczeństwa pracowników oraz osób postronnych, a także ochrona mienia znajdującego się na terenie magazynu oraz kontrola produkcji. Okres przechowywania - 14 dni.
Nagrania uznawane są za dane przetwarzane są na podstawie:
Cele nagrań:
Nagrania przechowywane przez okres trzech lat lub do czasu prawomocnego zakończenia postępowania sądowego lub administracyjnego, w którym nagrania stanowią dowód, lub Administrator powziął wiadomość, że nagrania mogą stanowić dowód w takim postępowaniu.
Przysługuje prawo dostępu do treści danych, żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i sprzeciwu, cofnięcia zgody. Nagrania rozmów i/lub ekranów w formie materialnej (płyty CD, zapisu jako załącznik w wiadomości e-mailowej, etc.) mogą być udostępnione na umotywowany wniosek osoby, której dane dotyczą z uwagi na jej prawnie uzasadniony interes wyłącznie na podstawie i w graniach RODO, w innych przypadkach udostępniany jest wyłącznie stenogram lub informacja o przebiegu rozmowy na warunkach opisanych w procedurze wewnętrznej.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Farmacol SA Adres: ul. Szopienicka 77 40-431 Katowice. Dane są przetwarzane przez Hotel Belweder ul. Zdrojowa 15, 43-450 Ustroń
Podanie danych do wykonania usług hotelarskich jest niezbędne. Podanie danych w zakresie marketingu jest dobrowolne. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a (zgoda), b (umowa), c (przepis prawa), f (interes prawny) RODO.
Dane są przetwarzane w celu:
Dane mogą być udostępnione hotelowi przez gości za pośrednictwem portali rezerwacyjnych firm współpracujących w celu dokonania rezerwacji (źródło pozyskania i kategorie danych)
Dane mogą udostępniane podmiotom świadczącym usługi na rzecz Administratora w zakresie:
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia – po okresach archiwizacji, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Wniosek
o realizacji praw dostępny w recepcji.
Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Dane będą przechowywane w ramach realizacji celów oraz zgodnie z przepisami prawa dotyczącymi archiwizacji, w tym:
Pierwszym Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Farmacol-Logistyka sp. z o.o. z siedzibą 40-431 Katowice, ul. Szopienicka 77 jako podmiot realizujący pozyskanie danych i realizację praw podmiotów danych w tym przekazania obowiązków informacyjnych.
Dane objęte są współadministrowaniem przez Spółki należące do Grupy Farmacol zgodnie z podpisanym porozumieniem. Spółki dostępne na stronie internetowej https://www.farmacol.com.pl/kim-jestesmy/struktura-grupy-kapitalowej/
Wspólny kontakt do administratora: .
Wspólny kontakt do inspektora ochrony danych:
Dane osobowe przetwarzane będą w celach marketingu towarów i usług spółek Grupy Farmacol na podstawie wyrażonej zgody Pani/ Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu usunięcia zgody.
Przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Odbiorcą danych osobowych będą podmioty wchodzące w skład Grupy Farmacol, podmioty z którymi administrator ma podpisane umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
Przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, odmowa wyrażenia zgody wiąże się z niemożliwością przekazania informacji marketingowych.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych objętych formularzem oraz zawartych w dokumentach aplikacyjnych (razem zwanych dalej: zgłoszeniem rekrutacyjnym) jest Farmacol ITB Spółka z o.o. z siedzibą w Katowicach przy ul. Szopienickiej 77 oraz spółki wchodzące w skład Grupy Kapitałowej Farmacol określone na stronie www.farmacol.com.pl
Dane kontaktowe
Wspólny punkt do kontaktu do Administratorów Danych: ,
Kontakt do Inspektora Ochrony Danych pod adresem:
Cele przetwarzania
Pani/Pana dane osobowe zawarte w zgłoszeniu rekrutacyjnym są przetwarzane w celu prowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko wskazane w ogłoszeniu, w celu podjęcia działań do zawarcia umowy, a w przypadku wyrażenia przez Panią/Pana dodatkowej zgody także w przyszłych procesach rekrutacyjnych. Dane mogą być również przetwarzane w celu prowadzenia postepowań o ustalenie, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami w postępowaniu przed sądami lub organami państwowymi.
Podstawy przetwarzania danych osobowych
Przetwarzamy na następujących podstawach prawnych:
Prawa: Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, w tym uzyskania ich kopii oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięcie. W każdym momencie może Pani/Pan cofnąć udzieloną zgodę, wysyłając e-mail na adres: , co nie ma wypływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed cofnięciem zgody.
Okres przechowywania: Pani/Pana dane osobowe przetwarzamy w celu prowadzenia rekrutacji na stanowisko wskazane w ogłoszeniu przez okres 6 miesięcy od daty przesłania zgłoszenia rekrutacyjnego, a gdy wyraziła Pani/Pan zgodę na udział w przyszłych rekrutacjach przez okres 12 miesięcy od daty przesłania zgłoszenia rekrutacyjnego lub do czasu usunięcia zgody. Ponadto Pani/Pana dane osobowe możemy przechowywać dla celów ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami związanymi z procesem rekrutacji przez okres 3 lat od daty przesłania zgłoszenia rekrutacyjnego lub do czasu trwania postępowania.
Udostępnianie danych: Pani/Pana dane osobowe możemy przekazać dostawcom usługi publikacji ogłoszeń o pracę, dostawcom systemów do zarządzania rekrutacjami, dostawcom usług IT takich jak hosting oraz dostawcom systemów informatycznych. Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane podmiotom przetwarzającym na zlecenie administratora w zakresie usług związanych z prowadzeniem rekrutacji pracowników lub udostępnianiem systemów informatycznych dla celów rekrutacji – przy czym takie podmioty przetwarzają dane osobowe na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniem administratora.
Zawarte niżej informacje zostały spisane dla użytkowników- fanów naszych fanpage’ów na Facebooku i Instagramie, w celu przekazania informacji na temat gromadzenia danych osobowych, powodach ich przetwarzania oraz prawach, które posiadają użytkownicy.
Administrator danych i inspektor ochrony danych
Możesz skontaktować się z nami skontaktować:
Kontakt do inspektora ochrony danych:
Zabezpieczenie danych osobowych
Twoje prawa dotyczące danych osobowych
Skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
Jeżeli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane osobowe niezgodnie z prawem, to możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych. www.uodo.gov.pl
Cele przetwarzania danych osobowych
Obowiązek podania danych osobowych
Z uwagi na stosowane przez portale społecznościowe zasady będziemy widzieli Twoje imię, nazwisko oraz zdjęcie, jeżeli do nas napiszesz lub skomentujesz nasz post, polubisz lub zaczniesz obserwować fanpage.
Poprzez funkcjonowanie naszego fanpage’a zbieramy i przetwarzany następujące rodzaje danych osobowych:
• identyfikator (zazwyczaj zawierający imię i nazwisko, które nie jest przez nas w jakikolwiek sposób weryfikowany w celu potwierdzenia prawdziwości danych);
• zdjęcie profilowe (dzięki niemu w niektórych przypadkach możemy poznać Państwa wizerunek);
• inne zdjęcia (które również mogą przedstawiać wizerunek) wynikające z relacji fanpage- użytkownik. Umieszczanie zdjęć pod naszymi postami jest z Państwa strony dobrowolne.
• treść Państwa komentarzy oraz treść rozmowy prowadzonej przez aplikację Messenger (dzięki niemu możemy dowiedzieć się o Państwa adresie e-mail, numerze telefonu oraz opisu, który Państwo zawarliście w związku z okolicznościami naszej korespondencji).
Podstawy prawne przetwarzania danych
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli nasz prawnie uzasadniony interes. Odpowiedź na Twoje wiadomości i komentarze, dostarczanie Ci postów, informowanie o naszych usługach i o nas samych za ich pomocą, analiza danych statystycznych związanych z Fanpage.
Odbiorcy danych
Dane mogą być udostępnione organom w ramach prowadzonych postępowań, spółkom wchodzącym w skład grupy https://www.farmacol.com.pl/kim-jestesmy/struktura-grupy-kapitalowej/, podmiotom, z którymi administrator ma podpisane umowy powierzenia przetwarzania danych w ramach wsparcia prawnego, organizacyjnego i informatycznego.
Okres przetwarzania danych